27 Ocak 2017

KİTAP YORUMU| UYUMSUZ #UYUMSUZ SERİSİ

Merhaba arkadaşlar.😇



 Paylaşmak için çoook geç kaldığım ve hayran olduğum bir kitapla karşınızdayım. Konusunu uzun uzun anlatmayacağım çünkü çoğunluğun bildiğini düşünüyorum. Ama kısa bir özet geçip ardından düşüncelerimi anlatmak istiyorum hemen. 


-Bir şehir 5 topluluk. Ve "Kandan önce topluluk." Dürüstlük, Bilgelik, Dostluk, Fedakarlık, Cesurluk. Yalnızca birine uyum sağlamak zorundasınız çünkü yalnızca bir seçim hakkınız var.-





 Kitap bir distopya türünde ama içinde her şeyden bir parça bulabiliyorsunuz. Bilim kurguyu andıran simülasyonlar, cihazlar; aşklar, dostluklar, aile bağları... Bu seriyle önce filmiyle tanıştım. Ve kelimenin tam anlamıyla hayran kaldım. Kitabının filminden daha mükemmel olacağı konusunda hiç şüphem yoktu. Yanılmadım da. Film de olmayan o kitap bölümlerini okuduğumda böyle içime resmen heyecan doldu. Yazarın anlatımı zaten kusursuz. Kitap ana karakterin yani Tris'in bakış açısıyla yazılmış ki bu benim en beğendiğim özelliği. Bu tarz anlatımlar beni daha çok içine çekiyor. Kitapla çok daha fazla bütünleşebiliyorum. 


"Bence insanın doğası, kendi düşmanıdır. İnsan doğası saklar, yalan söyler, çalar.. Bunu kökünden söküp atmak istiyorum. Böylece istikrarlı ve barışçıl bir toplumu koruyabiliriz. Bence insanın doğası, kendi düşmanıdır. İnsan doğası saklar, yalan söyler, çalar.. Bunu kökünden söküp atmak istiyorum. Böylece istikrarlı ve barışçıl bir toplumu koruyabiliriz."

 Kitapta en sevdiğim karakter şüphesiz Tobbias idi nam-ı diğer Dört. Kitabı bu denli sevmemin en büyük etkeni kesinlikle bu karakterdir. Keşke gerçek olsa dediğim bir kitap karakteri. Ama Tobbias hakkında sizlere bir şeyler anlatmayacağım onunla kitabı okurken kendinizin tanışmasını istiyorum. 😍 

 Kitaba neden bu kadar hayran kaldığıma gelirsem; olay örgüsü kesinlikle sürükleyici. Karakterlerin yaşadığı duyguları resmen bende yaşadım. Bunu tam anlamıyla yaşayabildim. Distopik hikayelerde kimileri aşk'a karşı olsa da bu kitapta aşkta bence kusursuz işlenmiş. Ne çok fazla ne de çok azdı. Tam dozunda. Mükemmel bir kitaptı işte arkadaşlar. Hala okumayanınız varsa kesinlik okusun derim. Hem filmi izlemeyip hem de okumayan varsa önce kitabı okumasını tavsiye ederim. 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba! Yorumun için şimdiden teşekkürler.