26 Kasım 2016

KİTAP YORUMU| SONSUZLUĞUN SINIRINDA





 Merhaba arkadaşlar.😇

 Bu gün hakkında konuşacağımız kitap Yabancı Yayınları'ndan ''Sonsuzluğun Sınırında''. Yazarı: Melissa E. Hurt. Kitap oldukça başarılıydı. Üstelik yazarın ilk kitabı olmasına rağmen... Kitap zaman yolculuğu üzerine işleniyor. Belirli bir zaman dilimi yok. Geçmiş ve gelecek arasında geçişler oluyor. Zaman yolculuğu yapan bu kişiler Zaman Bükücüler olarak adlandırılıyor. Mekanlar arasında geçiş yapabilen bireyler ise Mekan Bükücüler olarak adlandırılıyor. Gelecek zaman da herkesin tehlikeli kişiler olarak gördüğü bir takım insanlar var ve o insanlar tespit edildiği anda devlet tarafından kontrol altına alınıyorlar. Onlar, Zaman ve Mekan Bükücüleridir.
 Kitabın ana karakterleri iki genç çocuk. 
Biri Alora, 2013 yılında teyzesi Grace ile birlikte yaşıyor. Son zamanlarda kendinde bir tuhaflık hissediyor. Sürekli birinin onu takip ettiğini düşünüyor. Hatta bundan emin... Bazen uyandığında kendini farklı mekanlarda buluyor ve oraya nasıl gittiği hakkında hiçbir şey hatırlamıyor.

''Gözlerim açıldı;  doğrulduğumda Grace Halamı başımda beklerken buldum. Gözlerimi halamın endişeli yüzünden yatak odama çevirdim. Benim yatak odam!
...Gerçekti. Gerçekten odamdaydım. Ama buraya nasıl gelmiştim?''

Diğeri ise Bridger, 2146 yılında yaşıyor. Zaman Yolculuğu ve Araştırma Akademisi'nde eğitim görüyor. O, bir Zaman Bükücü. Yaptığı bir Zaman Yolculuğu sırasında babası ile karşılaşıyor. Babasının ona tek bir cümle söyleyecek vakti oluyor. ''Alora'yı kurtar!'' Sorun şudur ki Bridger'in babası aslında ölmüştür ve Bidger Alora'nın kim olduğu, onu nasıl kurtaracağı ve neden onu kurtarması gerektiği hakkında hiçbir fikri yoktur.

''...Gözlerimi babamın başının arkasına dikip kalabalığı yararak ona doğru ilerledim. Birdenbire durup döndü. Bana bir şeyler söylerken aramızda bir buçuk metre kadar vardı. "Ne?" diye seslendim. "Alora'yı kurtar oğlum." Ve sonra yok oldu.''








 Kitap bilim kurgu türüne ait bir kitaptı. Zaman yolculukları, ileri teknoloji vs gibi konular kitabı daha dikkat çekici hale getiriyor. Kitabın başları karakterlerin tanıtılma süreci ve konunun ilerleyişi biraz yavaş gibiydi ama ortalarından sonra heyecanlı ve sürükleyici bir hal alıyor. Bir sayfayı bitirdiğinizde diğer sayfayı merakla çeviriyorsunuz. Kitap bir seri başlangıcıymış ayrıca. Kitabın sonundan zaten bunu anlayabiliyorsunuz. Çok heyecanlı bir noktada bitiyor devamını istemsizce merak ediyorsunuz. Zamanlar arasında ki bağlantılar çok güzel işlenmişti geçişler çok iyiydi ve karakterler arasındaki ilişkiler de etkileyiciydi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba! Yorumun için şimdiden teşekkürler.