3 Aralık 2016

KİTAP YORUMU| MUCİZE

  Merhaba arkadaşlar😇

Bugün sizlere bahsedeceğim kitap Mucize. Bir çoğunuz bu kitabı çok önceden okumuşsunuzdur. Çoğunluğun beğendiği, hayran kaldığı bir kitap. Ben de gerçekten çok sevdim. Gerçekten etkileyiciydi. Kısaca kitabın konusundan bahsedeyim...

 Kitap ortaokul çağında bir karakteri konu alıyor. August Pullman ya da ailesinin ve arkadaşlarının deyimiyle Auggie. Auggie yüzünde fiziksel bozukluğu olan bir çocuk. Çeşitli ve çok sayıda ameliyatlar geçirmiş. Beecher Ortaokuluna başlayana kadar gerçek bir okula başlayamamış. Ortaokula yazılması ile hayatında yeni bir dönem başlıyor.

♧" ...'Okula geri dönmelisin. Herkes okuldan zaman zaman nefret eder. Ben de ediyorum. Hatta bazen arkadaşlarımdan da nefret ediyorum. Olur böyle şeyler...'
'İnsanlar sana dokunmamak için yollarını değiştiriyormu, Via?' diye karşılık verdiğinde bir an ne diyeceğimi bilemedim.. "


 Bence Mucize mükemmel bir kitap. Yazar karakterin yaşadıklarını size geçirebiliyor ki bence bu bir kitapta ki en önemli durumdur. Kitapta çok hoşuma giden bir durum vardı. Durumlar çeşitli yerlerde farklı karakterler gözünden de anlatılmıştı. Bu çok güzel olmuştu. Aynı durumlara farklı karakter gözünden bakmak benim gerçekten çok sevdiğim bir yazı türü. Kitabı okurken dünyaya farklı gözle bakmaya başlıyorsunuz. Bazı durumlarda durup kendinizi sorgulayıp, "Benimde böyle yaptığım anlar oluyor muydu?" diye düşünüyorsunuz. Bir çocuğu anlayabilmek dünyayı anlamaya çalışmaktır. Sorunları olan bir çocuğu anlayabilmek ise bence dünyayı anlamaktır. Kitabı herkesin okumasını tavsiye ederim. En azından kitabı okuduğunuz birkaçsaatlik süre içinde bir çocuk olabilirsiniz. Yüzünüzdefiziksel sorunlarınız olan bir çocuk... Bu arada evet kitabı okuduğunuz birkaç saatlik süre dedim çünkü kitabın akıcı, yalın ve sürükleyici olması kitabı bitirmenizde yardımcı oluyor.

♧" ...ve evren bizi terketmiyor. en kırılgan oluşumlarını, bizim göremediğimiz yollardan gözetiyor. seni gözü kapalı seven ailen gibi... "

Bu arada kitap filme çevriliyormuş. 🎉2017 Nisan ayında vizyona girmesi öngörülüyormuş. Filmden önce mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. Filmin fragmanını da bırakıyorum böyle 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba! Yorumun için şimdiden teşekkürler.