30 Ocak 2017

KİTAP YORUMU| KURALSIZ #UYUMSUZ SERİSİ

  Merhaba arkadaşlar.😇



➡"Hadi bakalım Kuralsız!" diyor göz kırparak. "Ne?" diyorum. Elini tutup aşağı kayıyorum.
"Kuralsız," diyor. "Bir özel isim. Savaşçı olarak görülmesi gerekmeyen ama kurulu düzen ve otoriteye karşı duran kişi."

Evet öncelikle en başta şunu söyleyebilirim ki Kuralsız, Uyumsuz'dan çok daha aksiyonlu ve entirika doluydu. Sürekli bir adrenalin vardı. Uyumsuz da hikayenin bittiği yerden başlıyor Kuralsız. Bazı gizli bilgiler burada yavaş yavaş açığa çıkıyor. Kitap yine harika ötesiydi. Tek kelimeyle bayıldım!
 -Neden bilmiyorum ama şuan Tobias'a mı yoksa Tris'e mi gıcık olduğumu bilmiyorum. Birbirlerinden uzaklaştıkları için bir nefret geldi ama bunun sebebi hangi karakter karar veremiyorum.- 

Distopik ruh bu kitapta daha çok hissediliyor. Şuan dönüp kitaba genel bir bakış attığımda kitabın son yarısının ilk yarımına göre çok daha aksiyonlu olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ve bu kitapta Tobias fazla bir esrarengizdi. Olaylar daha çok Tris üzerine yoğunlaşmıştı. Tris içinde olduğu bölümleri okurken Tobias'ın o esnalarda neler yaptığını da çok fazla merak ettim. Benim için kitapta ki tek kusur sonunun bağlanmasıydı. Evet seri devam edecek. Merak uyandırıcı bir son olmalı ama kurgu için o kadar önemli bir olaydan sonra 4 cümle ile sonlanması da ne demek!



Filme de kısa bir şekilde değinmem gerekirse; Film kitaptan bağımsız yapılmış resmen. Uyumsuzun film ve kitap uyumu oldukça iyiydi. Ama kuralsız için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Kuralsızda ki giriş ve sonuç alınmış ve baştan sonra farklı şekilde kurgulanarak filmi yapılmış. Önce filmi izlediyseniz kitabı okurken ister istemez olayların filmde ki gibi gelişeceğini düşünüyorsunuz ama sonuç; Koca bir kafakarışıklığı.
Tekrar yeniliyorum "Önce kitap sonra film!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba! Yorumun için şimdiden teşekkürler.